vegan šuhajdy

Najlepšie šuhajdy na svete robí moja krstná Vierka. Nielen na Vianoce, ale aj na všetky sviatky v roku a iné sviatočné príležitosti. Recept na tie originál vo veggie verzii so salkom som si sem pred rokmi uložila a spísala do príspevku šuhajdy krstnej Vierky keby ste si chceli pozrieť a porovnať originál s vegan verziou. Do tej som sa totiž tento rok pustila. A vôbec neľutujem, je skvelá!!!


Zveganizovala som niekoľko našich obľúbených sladkých receptov. Niekedy to bolo totálne fiasko, lebo okrem vegan verzie musí byť jedlo v mojom prípade aj bezlepkové. Čiže nie vždy všetky sladké dobroty vychádzajú podľa mojich predstáv. Ale tieto čokoládové bonbóniky s malým prekvapením uprostred sú skvelým dôkazom, že to ide aj bez živočíšnych zložiek.

Ponúkam vám vegan verziu najlepších šuhájd na svete, aké som za svojich 41 rokov jedla! A to je čo povedať :)



Suroviny na čokoládu:
  • 1 cera ,
  • 200 g čokolády na varenie (čo najviac percentná, vegan, skvelá je čokoláda z Lidlu).

Suroviny na plnku:
  • 1 husté kokosové mlieko 400 ml (Lidl zelené) - použijeme len smotanu, t.z. hustú časť z mlieka,
  • kúsok asi 0,5 cm plátok cery (z tej, ktorá ide do čokolády),
  • 4 - 6 PL javorového sirupu,
  • 1 - 2 hrste posekané orechy/ hrozienka/ kand. ovocie/ sušené ovocie - toto je voliteľná položka. Ja osobne dávam mix hrozienka alebo brusnice a orechy alebo len orechy,
  • V prípade, že chceme mať plnku hnedú, pridáme 2 PL kakaa. Ja ho vynechávam, aby boli šuhajdy dvojfarebné.

Postup:
Nad vodnou parou rozpustíme dohladka suroviny na čokoládu. Pozor, nezabudnime si odložiť plátok cery do plnky.

Pokračujeme v príprave vegan salkovej plnky. Smotanu z kokosového mlieka necháme zovrieť a na miernom ohni  za občasného miešania povaríme cca 10 min. Osladíme ju javorovým sirupom podľa chuti a preferencie sladkosti.

Do pripravených košíčkov vrstvíme: 1 PL čokolády, 1 PL plnky a 1 PL čokolády. 
Ozdobujeme čímkoľvek: mandľové lupienky, posekané oriešky, kokos, kandizované ovocie, rôzne cukrové ozdoby,...

Aj v tomto prípade platí menej je viac. Ja mám šuhajdy najradšej "holé" na povrchu úplne bez. žiadne sladké sprostosti :) lebo len tak vynikne ich prirodzená chuť.




Výsledok: 42 naplnených košíčkov :)


Komentáre

Obľúbené príspevky