India

Aký je dôvod, prečo ste prestali jesť, alebo obmedzujete mäso priatelia? Pred 8. rokmi sme sa v tomto období vrátili z Indie. Po návrate som nastúpila na ďalšiu cestu alebo životnú etapu bez mäsa. Lebo až tam som veľa pochopila. 


Dovtedy som verila našim lekárom a teóriám, že bez mäsa nebudem mať dostatok živín a zomriem. Tam som ale videla opak. Musela som sa (ako neveriaci Tomáš) presvedčiť na vlastné oči... Myslím si, že práve v tejto krajine je najväčšia koncentrácia vegetariánov a vegánov, ktorých história stravovania je storočiami ovplyvnená náboženstvom a vierou v reinkarnáciu. Títo ľudia boli na pohľad rovnakí ako my. Vlastne v niečom boli rozdielni. Jedli menej a skromnejšie. Najväčším zážitkom a prekvapením pre mňa boli mnohí starci, starí snáď 100 roční dedkovia (ťažko odhadnúť vek), ktorí bez problémov fungovali a my sme ich bežne stretávali na uliciach.
















Za tých 8 rokov doba krásne pokročila aj u nás. O bezmäsitej strave nájdeme množstvo informácií a pri správnej skladbe nemusíme mať strach, či máme dostatok živín. A práve toto zistenie zlomilo predsudky v mojej hlave, dalo mi neskutočnú slobodu a možnosti v stravovaní a oslobodilo ma od mnohých záťaží. Mäso som prestala jesť zo zdravotných dôvodov. Ale tie environmentálne v hlave rezonovali ešte skôr. Dnes sa už snažím žiť eticky a empaticky voči tým živým tvorom, ktoré si ani nevieme prečo, zaslúžili byť označované ako jedlo a požierané inými...


Komentáre

Obľúbené príspevky