Vianočná vegan kapustnica

Čaro Vianoc... Čo pre Vás toto slovo znamená? Pre mňa osobne to je príbeh. Jedinečný. Každý rok iný. Taký, aký si sama zrežírujem. Je o atmosfére a našom vnútornom rozpoložení. O tom, ako dokážeme fungovať a ako sa necháme ovplyvniť zvonka. Je to môj vnútorný svet. Moja osobná bublina, v ktorej žijem už roky. 


Ani tento sa to nijak nezmení. Do tej mojej stále patria moje detské sny a túžby a viera v zázraky tohto sveta. Lebo mi ich zažívame naozaj každý deň. Možno si v tejto atmosfére viac uvedomujem VĎAČNOSŤ za život a zdravie, vnímam POKOJ a VEĽKOLEPOSŤ chvíle, RADOSŤ z očakávania a príchodu nového, ZNOVUZRODENIE. Intenzívne vnímam VÔNE a iné zmysly, ktoré si práve vo chvíľach pokoja dokážeme viac uvedomiť. No najväčším ZÁZRAKOM a ČAROM VIANOC sú pre mňa chvíle s rodinou. Keď sa vidím svetielka v očiach našich detí, zalieva má najkrajší pocit na svete. Spoločná večera, ku ktorej neodmysliteľne patrí napríklad aj slávnostná KAPUSTNICA... Tak toto je tá naša. Milovaná KAPUSTNICA. Vegan, bez lepku a mlieka, teda klasickej smotany a predsa krémová, voňavá zeleninovo hubová a jemne sladkastá zo sušených sliviek. AKÁ JE TÁ VAŠA?

RECEPT na našu kapustnicu
Základom je koreňová zelenina, množstvo približne ako na vývar:
- mrkva 4 ks,
- petržlen 1 ks, 
- zeler 1/6, 
- cibuľa 1 ks, 
- kaleráb 1 ks. 

Ďalej budeme potrebovať:
- 2 PL oleja, na ktorom orestujeme 
- 1 pl mletej červenej papriky, 
- podlejeme vodou, vložíme na väčšie kúsky pokrájanú koreňovú zeleninu (vody len toľko, aby bola zelenina zakrytá), pridáme 
- 2 hrste sušených húb a varíme 15 min. Následne pridáme 
- 1 kg kvasenej kapusty aj s kyslou vodou (ak nemáte radi kyslé, vodu zlejte) a po ďalších 15 min. pridáme 
- sušené slivky

Varíme, kým kapusta nezmäkne (je to veľmi individuálne).  Do polievky vlejeme 
- smotanu (ja rastlinnú alpro sójovú). Kto chce môže polievku zahustiť 
- 2 PL múky rozhabarkovanej v 1,5 dl vody. 
Ochutnáme, dochutíme mletým korením

Podávame s uvarenou ryžou. Do každej porcie sa pred podávaním vložia cca 4 pl ryže.

DOBRÚ CHUŤ!!!

Komentáre

Obľúbené príspevky