Cuketovo - pohánkové placky pečené v rúre

Krásny deň kamoši! Tento recept vznikol pred pár rokmi v súvislosti so začiatkom školského roka. Toto po prázdninách záťažové obdobie neteší ani mňa. Je náročné vymýšľať, čo tým svojim školákom na obed pripravím. Aby to bolo zdravé, chutné a cool 😉, aby nepokúkali po nezdravých fastfoodoch a poriadne sa nasýtili. Čo poviete? Podarilo sa? 



Tieto placky pečené v rúre, plnené kečupom a syrom sú naozaj lahôdka. Prikladám Vám recept. Lebo takéto jedlá našim deťom v škole určite nepripravia! Robila som ich aj ako samostatné placky, aj na plech v kuse, krájala na prúžky, plnila ako tortilly. Fantázii sa medze nekladú. 

RECEPT CESTO 
- 1/2 veľkej domácej cukety postrúhať na hrubšie, 
- 125 g tvrdého syra (použila som gouda) tiež postrúhať, 
- mleté čierne korenie, rasca celá aj drvená, majoránka, bazalka, posekaná zelerová vňať (alebo iná), 
- 3 pl oleja, 
- 2 - 3 vajíčka (podľa veľkosti), 
- 2 hrste ovsených vločiek, 
- 5 strúčikov pretlačeného cesnaku, 
- 1 Š varenej pohánky, múka (cca 1 š). 
Soliť nakoniec, aby cuketa nepustila veľa vody. Asi 1 čl soli. 

POSTUP
Rúru predhrejeme na 220°C, plech vyložíme papierom na pečenie, ten jemne potrieme olejom. Lyžicou vyformujeme tenké placky (6 ks na plech), zvrchu postriekame olejom v spreji a vložíme do rúry. Zapneme teplovzduch a pečieme / smažíme dozlatista. 


Do zvyšného cesta som pridala štipku sódy BB a ešte trochu múky, lebo cuketa už pustila šťavu. Postup som zopakovala, len som cesto na plech rozotrela natenko vcelku. Pečieme rovnako. Hotové placky jemne potrieme zmesou roztlačený cesnak, voda, soľ (ako na langoše), potrieme kečupom, u nás pikant @spak_masmak, posypeme syrom a klíčkami, preložíme. Placku pečenú vcelku pokrájame na pozdĺžne pásy, postup zopakujeme a zrolujeme. Udržať tvar nám pomôže špáratko 😉. Prajem dobrú chuť!



Komentáre

Obľúbené príspevky