Stračatela čískejk alebo stracciatella cheescake

Dosť bolo guľatých čískejkov! Alebo ako som sa vynašla, keď sa mi nechcelo formu hľadať. Čo poviete na tento hranatý stracciatella cheescake? Upiekla som ho vo forme na chlebík. Chuťovo je jedna báseň, ako vždy bez lepku a bez laktózy. Len pridajte do plnky nasekanú kvalitnú horkú čokoládu. A užívajte si ho moji milí!


SUROVINY NA KORPUS

- 200g akýchkoľvek bezlepkových sušienok (použila som doma pečené medovníky) - v pevnejšom sáčku ich rozdrviť buď valčekom na valkanie, alebo tlcikom na mäso 😂,
- 3 PL kopcom studeného masla - ktoré následne rozpustíme v mikrovlnke, alebo na sporáku,
- 3 PL šípkový džem (akýkoľvek redší).

Všetky suroviny spolu zmiešame a natlačíme ich rovnomerne na dno a okraje papierom vystlanej tortovej formy alebo formy na chlebík.

SUROVINY NA PLNKU
- 400 g jemného delakto tvarohu, 
- 200g kyslej delakto smotany, 
- 4 PL práškový cukor, alebo iné sladidlo, 
- 1 vanilkový cukor, 60 g kukuričného škrobu (Zlatý klas, Dobrý kuchár,...), 
- 1 vajíčko (môžeme vynechať) a 
- 2 hrste nasekanej čokolády.

Suroviny zmiešame na konzistentnú hmotu a plnku vylejeme do formy na korpus. Pečieme na 160°C približne 70 min. Koláč sledujeme. Ak by sa nám zdalo, že zvrchu prihára, prekryjeme ho ďalším papierom na pečenie. Po upečení ho necháme vychladnúť na mriežke.

MŇAM!!!

Komentáre

Obľúbené príspevky