Vegan koláč "lenivej ŽENY"

Nádherný adventný čas priatelia! Vegánsky. Áno, naozaj. Sama som bola prekvapená, že sa to dá. A mám veľkú radosť. Ľudia s rôznymi intoleranciami a alergiami, alebo vegáni z rôznych dôvodov nemusia naozaj strádať.

Keď som videla, ako Majka @lapetite_mary a Katka @mozessavydavat.sk zverejnili svoje zdravšie verzie lenivej ženy, pochytila ma po rokoch obrovská chuť znova do úst vložiť túto makovú dobrotu. Neváhala som a je tu. Tiež som si doteraz myslela, že koláč bez vajec z bezlepkovej múkou nie je poriadny koláč. Po viacerých úspešných pokusoch niekoľkých druhov koláčov som však pozitívne naladená. Lebo to naozaj ide! Len zafixované vzorce z minulosti v našej hlave sú najväčšou brzdou v nových pokusoch. Našťastie máme na trhu kvalitné výrobky, ktorými ja osobne hravo mlieko a vajcia nahrádzam. Dokonca je koláč výživnejší ako v klasickej verzii. Touto skvelou náhradou sú vegánske orechové maslá bez pridaných látok a cukru
InfiNuty
V nich som objavila nekonečný potenciál, čo sa vegan a bezlepkového pečenia týka.



Vďaka Infinuty som odokryla pre mňa tajomnú 13. komnatu bezlepkového vegan pečenia. A čestne prehlasujem, že nekopírujem nikoho diela a že k svojim sladkým výtvorom vo vegan & gluten-free šate som sa dostala, až keď mi skrížili cestu veľmi kvalitné výrobky od @infinuty.sk



Takže toľko na úvod.

Nech sa páči RECEPT

Do konzistentnej hmoty vymixujeme ponorným mixérom všetky "mokré" suroviny:
- 3 menšie banány,
- 100 ml vody,
- 4 PL kokosového oleja @infinuty.sk
- 4 PL arašidového masla @infinuty.sk (alebo mandľového, vysoká kvalita a hustá konzistencia výrobkov ich odlišuje od bežnej ponuky, chuť masiel nie je vo výslednom produkte vôbec cítiť),
- 4 kvapky esenciálneho oleja #alteyaorganics pomaranč od @bioruzask

K týmto surovinám pridáme suroviny "suché", ktoré meriame odmerkou (nie váhou):
- 250 ml cukru (alebo podľa chuti, my nemáme radi presladené),
- 1 vanilkový cukor,
- 350 ml bzl múčnej zmesi (alebo klasickej múky, ja používam chlebovú zmes od @schaerglutenfree mix B),
- 250 gramov celého maku (takto teraz predávajú jedno balenie),
- 1 prášok do pečiva

Cesto zmiešame, vylejeme na plech vyložený papierom na pečenie a vložíme do vyhriatej rúry na 180 °C. Pečieme 35 - 45 min. (podľa typu rúry a múky).



Ešte horúci korpus môžeme potrieť džemom a poliať čokoládovou polevou. Alebo poliať citrónovou polevou. Alebo to skúsiť ako ja, nechať 100 g čokolády (@lindtcz_sk horká, 51%) polámanej na kúsky rozpustiť na horúcom korpuse a pravítkom ju rovnomerne rozotrieť po celej ploche. Keď čokoláda stvrdne, koláč pokrájať a zlepiť kyslým džemom spolu celé rezy.
Môžeme podávať so šľahačkou, alebo "jak je libo".
Tak! Nech sa vydarí. Určite dobre padne v dni všedné aj sviatočné.
Kto si ho upečie prvý?



Komentáre

Obľúbené príspevky