Kniha KLÍČKOVANIE. Moje štvrté dieťa.

Posledný rok môjho života bol úplne odlišný od predchádzajúcich 41 rokov. Dôvodom bol aj tento môj autorský počin #knihaklickovanie 🌱.

ROK života. Dennodenná starostlivosť o množstvo klíčkov, fotenie, varenie a znova fotenie. Písanie, úprava,... Tí, ktorí vedia, vedia, že 24 hodinový deň nestačí. Moje nočné služby ale nakoniec priniesli svoje ovocie. Tento rok v septembri sa kniha narodila! Konečne! Ďalšie náročné obdobie je za nami. A ja vám ju všetkým veľmi rada predstavím!


Ale ešte predtým vám rozpoviem príbeh jej vzniku. Teda obdobia od zrodu myšlienky na knihu až po súčasnosť. Klíčkovanie bolo v našej rodine keď som bola dieťa ja sama, úplne prirodzenou záležitosťou. Videla som svojich rodičov a starých rodičov ako semienka nakličujú a klíčky sme doma konzumovali úplne bežne. Klíčiť semienka je pre mňa rovnako prirodzené, ako si napríklad umyť zuby. Ak si v knihe prečítate "Môj príbeh", dozviete sa ešte viac. 
Posledné 3 roky môjho života boli však prelomové. Ako dlhoročná vegetariánka s častými 3-4 mesačnými vegánskymi obdobiami som otehotnela. Mala som fyzicky náročné obdobie a do toho prišiel okrem tehotenstva aj úraz kostrče (viac o tom píšem v príspevku "Ako nadviazať po 3 rokoch..."). Vzhľadom k tomu, že som vedela, že sa ku klasickej strave vrátiť nemienim, vsadila som na silu klíčkov. A ono to vyšlo. Už tu niekde skrsla v mojej hlave myšlienka na knihu. K jej tvorbe som sa dostala po cca 2 rokoch intenzívneho klíčkovania na dennej báze. Naozaj ma to celé pohltilo. Dokázala som nespať, písať, tvoriť, variť, fotiť aj niekoľko dní v kuse. A okrem toho všetkého som normálne fungovala ako mama 3 detí, najmladšie dieťa som stále dojčila. Sama nechápem, ako som to dávala. Teda chápem. Všetko je v hlave. Bola som nastavená na tento výkon. A tak som knihu s božou pomocou napísala, klíčky a jedlá nafotila. Zostávalo už len získať peniaze na jej tlač a pripraviť ju v grafickom programe. Na grafiku sa podujal náš najstarší syn, študent tretieho ročníka informatiky na VUT v Brne. Celé sme sa to učili v postate za pochodu. Peniaze na tlač som sa pokúsila získať prostredníctvom slovenského štartovača. Na projekte na Startlab som pracovala približne mesiac, kým som ho od vzdala v takom stave, ako ho tam vidíte dnes:


Ak ste si ho už rozklikli, vidíte, že bol naozaj úspešný. Aj na tom bolo však treba neustále pracovať. Prácu počas trvania projektu vidieť hlavne na mojej aktivite na sociálnych sieťach. Ďakujem skvelej manažérke Zuzke zo Startlabu, ktorá ma po celý čas od zverejnenia projektu viedla a ja som vďaka jej radám a svojmu úsiliu dokázala peniaze na tlač vyzbierať. Zároveň týmto z celého srdca ďakujem aj všetkým predplatiteľom, ktorí knihu KLÍČKOVANIE za svoju podporu dostali prednostne. A toto som im počas trvania projektu na svojom IG Denník jednej vegošky napísala:
"Ďakujem, deje sa! Kolieska postupne zapadajú do seba ako hodinový strojček. Áno. Príchádzajú mi krásne blahoprajné správy od vás, ktorí so mnou celú moju projektovú činnosť prežívate. Naozaj si to veľmi cením a z celého srdca vám ĎAKUJEM! Ten neprehliadnuteľný jas plnej 100vky prináša úžasný pocit úľavy a radosti. V tejto chvíli si uvedomujem, že: "Život je skutočne štedrý k tomu, kto prežíva svoj Osobný príbeh." Dnes si dovolím viackrát citovať môjho obľúbeného autora, brazílskeho spisovateľa, Paula Coehla výrokmi z knihy Alchymista. Lebo: "Keď si niečo naozaj praješ, celý Vesmír sa spojí, aby si to mohol uskutočniť." Čítali ste Alchymistu? Vrelo odporúčam. Tam niekde objavila Viera vieru v seba, vrátila sa k svojim detským snom a začala v tvorení žiť. Dnes vám poviem časť svojho osobného príbehu. Prečo som sa rozhodla vydať knihu? Tak, toto rozhodnutie vôbec neprišlo z mojej hlavy. Bol to pomalý a postupný proces môjho vývoja a v podstate ma k tomu "dotlačilo okolie". Otázky typu: "Kedy už konečne vydáš knihu?!" prichádzali už pre 8. rokmi. Ale ja som bola v tom období ešte len na začiatku mojej novej cesty a na knihu som sa vôbec necítila. Nemala som žiadnu vnútornú potrebu ísť s kožou na trh a bola som presvedčená, že dobrých kuchárskych kníh je až - až. Skôr som od detstva, resp. puberty pociťovala akúsi potrebu urobiť pre ľudstvo NIEČO prospešné. No vôbec som netušila čo. Ale: "Život a cesta sú stále plné znamení." Zrazu, v jeden moment mi začali myšlienky zaplavovať myseľ a už nebolo cesty späť. Chytila som pero do ruky a tu je výsledok. Kniha KLÍČKOVANIE. Malý odkaz tejto knihy treba čítať medzi riadkami. To, čo tam máte hľadať, je cesta. Lepšia, krajšia, zdravšia. Cesta k lepšiemu, krajšiemu a zdravšiemu JA. Moja kniha prišla v mojich 41 rokoch. P. Coehlo má aj na toto vysvetlenie: "Každý človek na zemi, bez ohľadu na to, čo robí, hrá vždy hlavnú úlohu v Histórii sveta. A obvykle o tom nevie."
Milí moji, chcem, aby ste vedeli, že hlavnú rolu vo svojom živote hráte hlavne vy. A hráte ju aj v tom mojom. Každý jeden z vás, ktorý túto knihu akokoľvek podporil, či podporí. Som vašim veľkým dlžníkom. Pracujem na tom, aby ste raz, keď ju budete držať v rukách, mohli povedať, že za vašu podporu naozaj stála. ĎAKUJEM VÁM! Vierka".
A to sme ešte neboli na konci projektu. Cieľovú sumu sa nám nakoniec podarilo prekročiť. Vyzbierali sme krásnu sumu.

A čo vlastne v knihe KLÍČKOVANIE nájdete? 
🌱rôzne zaujímavosti o klíčkoch,
🌱návody a postupy čo a ako klíčkovať,
🌱čo a prečo neklíčkovať,
🌱ako s klíčkami narábať,
🌱ako ich konzumovať, alebo ďalej spracovávať a servírovať,
🌱ako správnou kombináciou surovín z nich vyťažiť pre náš organizmus maximum,
🌱ako si zaviesť systém v kuchyni a plánovať klíčkový jedálniček,
🌱ako si vyrábať zdravé domáce klíčkové polotovary,
🌱ako šetriť čas v kuchyni,
🌱ako klíčky fermentovať,
🌱ako sa na klíčky pozerajú starobylé védy, ale aj moderné výživové smery,
🌱 60 inšpiratívnych receptov na vegánske jedlá bez lepku z klíčkov, ktorými očaríte svojich blízkych,
🌱 kalendár klíčenia semien,
🌱ekokológický a environmentálny aspekt klíčkovania,
🌱 zdravý životný štýl, zdravé telo a zdravého ducha.

Kniha je o rešpekte a úcte ku všetkému živému. A ja verím, že bude pre tento svet prínosom. Má už aj svoju vlastnú stránku:
Tu si ju môžete objednať. Veľmi rada Vám ju aj s venovaním odošlem. Vierka

Komentáre

Obľúbené príspevky