Jesenná klíčková morca-dellka

Milí moji! Isto si všetkci pamätáte legendárnu morcadelu na špagety v plechovke. Ono aj dnes sa dá zohnať. A dokonca vegánska. Ale tak. Polotovar, no. Ved si ju vieme za pol hodinku aj s prípravou aj s varením pripraviť doma. Základom tohto jedla je sója. Ja som ju povýšila na trošku iný level - klíčky. Toto jedlo som vám ako letný bonusový recept, ktorý nie je v #knihaklickovanie zazdieľala v starších príspevkoch . Včera som prerobila letnú verziu na jesennú a voila...



Je tu RECEPT s postupom:

- na 2 PL oleja orestujeme 4 pokrájané strúčiky cesnaku a 1 ČL celej rasce,

-  pridáme 2 šálky naklíčenej sóje (alternatíva sú klíčky šošovice, alebo slnečnice, ale sója je úplne TOP), 

1/2 na kocky pokrájanej tekvice hokaido aj so šupkou, 

- 1 konzervu lúpaných paradajok, 

- 3 PL korenia špagety Vitana, 1 ČL soli, chilli podľa chuti,

- 1 až 2 ČL trstinového cukru, 

- 3 PL kečupu pikant

- 3 PL lahôdkoveho droždia ,

- konzervu z paradajok vylejeme asi 1 dl vody a vlejeme do omáčky. 

Dusíme 20-30 min. Po uvarení podávame s cestovinami a na tanieri posypeme kaparami. V tomto jesenno-zimnom období môžeme kapary nahradiť kvasenými KLÍČKAMI mungo fazuľky (alebo obe, ako na foto). Ja som posypala aj mikro bazalkou a pak choi. Semienka na výhonky alebo mikrozeleninu zoženiete vo @fresh.microgreens.sro

- môj TIP: ak máte radi kukuričku, smelo ju pridajte do omáčky.
- môj TIP 2: áno, aj túto omáčku môžete zasterilizovať, tzn. pripraviť si zdravý domáci polotovar. Uvarte kotol omáčky, naložte do zaváracích pohárov a 20 min. zasterilizujte. A môžete ho darovať trebárs ako homemade darček :)

Dobrú chuť! Určite mi urobia radosť vaše recenzie na domácu morca-dellku 💚
Vierka

Komentáre

Obľúbené príspevky