Fazuľovo pšenová pochúťka s ryžovými plackami

Raz ma napadla myšlienka, že ak inšpirujem aspoň jedného človeka, malo to zmysel... myslím tým v čomkoľvek v mojom živote. Potom som to aplikovala k svojmu vzťahu k vareniu a zase bolo o dôvod, prečo začať robiť tento blog viac. Musím povedať, že aj ja mám viacej osôbok vo svojom okolí, ktoré ma inšpirujú a veľmi im za to ďakujem. Teší ma, že sa rozrastáme :) Ja iba ukazujem cestu ako ...





Suroviny
2 Š uvarenej fazule (fazuľa, 1 ks bobkový list, kúsok morskej riasy - uvariť domäkka)
1/2 Š uvareného pšena (postup varenia pšena - viď nižšie)
1 cibuľa - nasekať
5 strúčikov cesnaku - nasekať
1 červená kápiová paprika - nakrájať
1 PL tamari (alebo inej bezlepkovej sójovky)
1 ČL mletej červenej papriky
1 ČL celej rasce
1 ČL soli
1/2 ČL mletého čierneho korenia
chilli
olej
Postup
Fazuľu uvaríme domäkka so surovinami uvedenými v zátvorke. Morskú riasu, ako som už písala v starších príspevkoch používame preto, aby sa nám prirodzene kyselinotvorná surovina (akákoľvek varená strukovina) stala zásadotvornou a organizmus ju vedel správne využiť.
Pšeno treba pred varením aspoň 2-3x spariť vriacou vodou. V praxi to znamená, že pšeno nasypeme do pevného a hustého sitka, dáme zovrieť plnú kanvicu vody a prelejeme ňou pšeno. Následne ho premiešame a postup zopakujeme 2-3x. Potom dáme pšeno variť do hrnca ako ryžu, zalejeme vodou asi 1 cm nad povrch pšena, pridáme štipku soli a varíme 15-20 min.
Cibuľku speníme na oleji, opažíme dosklovita, pridáme cesnak, kápiu. Keď zmäknú pridáme všetky koreniny okrem chilli, chvíľku opekáme.  Následne pridáme fazuľu so pšenom, tamari omáčku a osolíme.  Trošku popražíme, pozor, aby mletá paprika neprihorela a nezhorkla. Na záver pridáme chilli podľa chuti.
Zmes podávame s plackami, tatárkou a čerstvou zeleninou. Môžeme použiť na plnenie tortíl.

Recept na placky nájdete tu: http://culinamea.blogspot.sk/2015/04/ryzove-placky.html
Ak pridáme k fazuli 4 ks podusených paradajok, alebo menšiu konzervu posekaných lúpaných paradajok vznikne nám výborná omáčka na cestoviny, lasagne, alebo príloha k zemiakom.

Ja osobne si vždy uvarím pšena asi 25 dkg (1/2 balenia). A priebežne používam do raňajkových kaší, strukovinových pomazánok a pod. Skracujem tým dobu prípravy ďalších jedál, napr.: http://culinamea.blogspot.sk/2015/04/psenovo-kakaovo-ovocny-dezert.html
O tom, aké je pšeno výživné a zdravé sa dozviete napr. tu: http://www.peknetelo.eu/zdrave-potraviny/pseno-proso/pseno-proso/
PRÍJEMNÉ VARENIE!!!

Komentáre

Obľúbené príspevky