Borovský opitý koláč

Názov "Borovský" je odvodený od obce Borovce v Piešťanskom okrese, cca 7 km od Piešťan a 27 km od Trnavy. Z Boroviec pochádzajú moji starí rodičia a ja som tam strávila svoje útle detstvo a skoro všetky prázdniny až do puberty. Babička, deduško, ich dom, záhrada a maličké Borovce mi akosi prirástli k srdcu... aj tento koláčik, ktorému babička vždy hovorila "Opitý Izidor" a nám, vtedy deťom, sa to zdalo veľmi zábavné... :)

Opitý koláč

Popis a postup receptu je v originálnom prevedí rukopisu môjho deduška, Dominika Mráza, dlhoročného kronikára obce Borovce, autora množstva básní, článkov do rôznych novín a časopisov, autora krížoviek,... veľmi sčítaného a múdreho človeka. Človeka, ktorého ľudia milovali a pre mnohých bol vzorom. Aj pre mňa!!! Počas dlhoročného archeologického výskumu v obci Borovce (pozri História obce Borovce  Archeologický výskum v Borovciach ) mal deduško výsostné právo vstupu na územie výskumu a písania článkov o nových nálezoch. Výskum prebiehal od r. 1986 a často ma brával so sebou. Vtedy vzniklo a bolo uverejnených veľa jeho článkov v novinách "Piešťanský týždeň". Bohužiaľ neexistovali takéto úžasné komunikačné prostriedky ako dnešný internet a ja sa neviem k ničomu elektronicky dopátrať...


Rukopis D. Mráza

Takto sme ho piekli kedysi. Iba doplním, treba použiť zavárané marhule 1,5 pohára s objemom 7dcl. Ja som v recepte použila kukuričnú múku a odobrala cukor. Tiež som vynechala čokoládovú polevu, čiže na obrázku je light verzia Izidora...


Light verzia

Light verzia


 
Použité suroviny


Komentáre

Obľúbené príspevky