Kapustový šalát zo surovej kapusty

Zima je v plnom prúde a akosi intuitívne som sa začala zaoberať kapustou. O jej rôznych pozitívnych účinkoch, či tradícii našich predkov nehovoriac. Ale s tým to nesúviselo.  Nikdy mi surová akosi nešla tak na chuť, až teraz! Až tak, že som v priebehu 3 týždňov kúpila 3 hlávky (hlaviská) kapusty... chuťové poháriky sa akosi zbláznili. začala som čarovať, najprv šálát, potom polievka, na skúšku kvasená kapusta (a tá veru prvýkrát v živote) zatiaľ drieme na balkóne, uvidíme, či sa podarí...




Tak poďme na to, je to jednoduchý šalátik.

Suroviny
asi 1/3 hlávky kapusty - nastrúhať na väčšom strúhadle
1 mrkva - nastrúhať na menšom strúhadle
1/2 červenej papriky - nadrobno nakrájať
cibuľa (najlepšie červená, ak nemáte, tak klasika) - nadrobno nakrájať
mladá cibuľka/ cíbiky (ak dávate cibuľu, toto je nepovinná surovina, alebo 1/2 cibule + cíbik), ja som použila aj cibuľu, aj cíbiky
soľ
iná alternatíva: namiesto papriky reďkovka, alebo naklíčená fazuľka mungo

Postup
Všetko zmiešať a nasoliť.

Nálev zdravšia alternatíva
citrónová šťava z 1 citóna, príp. podľa chuti
umeocot 3 PL (v prípade, že používate umeocot soliť opatrne, ocot je slaný)
troška vody - nemusí byť, záleží na tom, či máte radi "plávajúci šalát" :) ja som nedala

Klasický nálev
cukor, ocot, voda





Komentáre

Obľúbené príspevky