Veg segedín s tempehom

V zimnom období sa nám akosi žiada skôr teplé a varené, ako surové a studené. Aspoň ja ten pocit mám. Túžba po takej klasike, akou je segedínsky guláš, ktorým sme boli od detstva  naočkovaní sa z času na čas objaví. Ale predsa, toto nie je recept na klasický segedín, preto ak hľadáte recept na ten, ktorý Vám Vaša mama, babka, prababka, ..., varievala, rýchlo odtiaľto preč. Naopak, kto hľadá síce chute klasické, ale zloženie bezmäsité, je na správnej adrese :)



Suroviny

1 cibuľa
3/4 kg kyslej kapusty
1 šľahačková smotana / rastlinná
1 tempeh
2 ČL mletej červenej papriky
1/2 ČL mletého čierneho korenia
soľ
olej
1 PL bezlepkovej múky na zahustenie - kľudne môžeme vynechať

Postup

Na oleji speníme nadrobno nakrájanú cibuľku, orestujeme dozlata, pridáme mletú červenú papriku, kyslú kapustu, v prípade, že máte radi kyslejšiu, tak aj rovno so šťavou, zarovno kapusty podlejeme vodou, pridáme korenie, soľ podľa chuti, kapusta býva dosť slaná a dusíme cca 30 - 40 min., dokiaľ kapusta nezmäkne. Medzitým si na kocky nakrájame tempeh. Ja som použila "vysmážaný". V ponuke zdravej výživy bol aj údený, ten sa mi však do tohto jedla nehodil. Takže kapusta zmäkla, pridáme tempeh, prilejeme smotanu a necháme prejsť varom. No a ak sme naučení na hustejšiu verziu a silou mocou chceme zahusťovať, tak rozmiešame 1 PL múky v asi 1 dcl vody a šup s ňou do segedínu. Prevrieť, odstaviť, papať. Z času na čas aj premiešame :) Dobrú chuť!

Príloha: knedľa, chlieb, zemiaky, ...

Komentáre

Obľúbené príspevky