Poľská cvikľová polievka

Stalo sa Vám niekedy, že prídete do reštaurácie a v domnení, že rozumiete tak blízkemu slovanskému jazyku ako je napr. poľština (v našom prípade) si objednáte jedlo a keď ho položia pred Vás na stôl, idú Vám oči vypadnúť, že čo je toto a veď ja som si objednal/a niečo úplne iné??? Tak nám sa to presne stalo a takto to dopadlo, prosím pekne. Ale zase, nebolo to na škodu, chuťové bunky zakúsili niečo úplne nové.















Polievočka zachutila, každý z nás v nej mal inú "vložku". Ja som mala niečo ako mäsové guľočky (fašírky), ktoré som v tomto prípade nahradila falafelom a manžel mal zase pirohy plnené mäsovou plnkou. Myslím, že aj závarkou, ako je cestovina by sme nič nepokazili. Takže o čo vlastne ide? Tajomstvo poľskej cvikľovej polievky sa mi po rokoch podarilo odhaliť - je to obyčajný zeleninový vývar s cvikľou.

Budeme potrebovať:
3 stredne veľké cvikle
2 mrkvy
1 petržlen/ paštrnák
1 veľkú cibuľu
3 ks nového korenia
10-20 ks korenia 4 farieb
1 ks bobkový list
1 bio bujón
soľ
šťavu z 1/2 - 1 citróna
1 PL oleja
vodu

Postup:
Do hrnca si dáme celú cibuľu, všetky koreniny, bujón, soľ a zalejeme vodou tak, aby bola cibuľa pod vodou. Dáme variť. Medzitým si postrúhame petržlen, mrkvu a 2 cvikle, tú tretiu si necháme bokom, budeme ju pridávať na koniec. Všetku postúhanú zeleninu pridáme do hrnca, zalejeme vodou a varíme cca 40 min. Teraz pridáme poslednú postrúhanú cvikľu, polievka sa nám krásne zafarbí na tmavočerveno, prilejeme šťavu z citróna - podľa chuti. Pridáme 1 PL oleja. Necháme prevrieť a hneď vypíname. Polievku prelejeme cez husté sitko, čím oddelíme vývar od postrúhanej vyvarenej zeleniny. Tak a je to hotovo. Vyvarenú postrúhanú zeleninu nevyhadzujeme, dá sa ešte využiť. Napr. do falafelu (3 PL), ktorý "chytí" farbu mäsa, alebo do plnenej papriky (na ktorú sa už chystám).

Príloha: Falafel


Recept na falafel nájdete aj tu: Falafel

DOBRÚ (novú) CHUŤ!!!  :)

Komentáre

Obľúbené príspevky