Falafel

Milujem falafel. Taký originál. Ibaže taký originál, sa mi po xy pokusoch podarilo vytvoriť až dnes. Základnou surovinou je cícer. Doteraz som robila chybu, pripravovala som ho z vareného círeru, čo bola teda veľká CHYBA... lebo na pravý originál arabský falafel sa používa cícer surový!!! Nevadí, učíme sa celý život, že...
  
 















Suroviny:
2 Š suchého cíceru (namáčať aspoň 12 hod.)
1 cibuľa - nasekať
1/4 Š sekanej petržlenovej vňate
5 strúčikov cesnaku
4 PL bezlepkovej múky
1 3/4 ČL soli
2 ČL mletej rasce
1 ČL mletého koriandru
1/4 ČL čierneho korenia
1/4 ČL chilli
štipka mletého kardamónu
olej na potretie
sezam na posypanie

Postup:
Suchý cícer preberieme, opláchneme a zalejeme 2-násobným množstvom vody, keďže zväčší objem. Ja som ho namáčala asi 2 dni a pravidelne menila vodu. Pred použitím vodu zlejeme úplne a cícer v prípade, že máme kvalitný mixér rozmixujeme s trochou vody, alebo pomelieme na mäsovom mlynčeku. Pridáme všetky suroviny a vypracujeme "fašírkovú" masu. Necháme odležať v chladničke cca 2 hod., príp. kratšiu dobu v mrazničke - ja som zvolila druhú alternatívu. Falafel nevysmážam, uprednostňujem "zdravšiu" prípravu, akou je pečenie. Rúru si vyhrejeme na 200 st. C. Z pripravenej hmoty formujeme guľočky, ktoré ukladáme na papierom na pečenie vystlaný plech. Následne ich potrieme olejom a posypeme sezamom. Sezam môžeme vynechať. Asi takto:


A pečieme, vrchný a spodný ohrev takých 20 - 30 min, ku koncu pridáme ventilátor, skôr sa upečú "do zlata" a budú chutnejšie, menej vysušené. Z vonku krásne upečené, vo vnútri jemné mäkkučké.


Podávame ako náhradu za fašírky, so zemiakovým šalátom (v našich končinách), alebo s pita chlebom, plackami a zeleninou, tahini omáčkou, hummusom (ako na Blízkom východe), alebo len tak samé, ako nám chutí :)

Veľkonočný falafel vo forme
 

p.s. a akoro som zabudla, do tejto verzie falafelu som pridala 3 kopcovité PL postrúhanej uvarenej zeleniny z vyvarenej cvikľovej polievky, pozri recept. Falafel chytil tú správnu farbu. Zahanbil sa a očervenel :)

DOBRÚ CHUŤ!!!

Komentáre

Obľúbené príspevky