Fazuľová polievka

A zase tá fazuľa. Moja obľúbená surovina. Ešte sem popridávam veľa receptov, v ktorých sa bude táto moja NAJ bielkovinová bomba objavovať. A keďže som dnes varila cvikľu na koláčik Bloody Mary brownies torta kúsok cvikle pláva aj v tejto fazuľačke... nuž čo, fantázia hranice nepozná, tá moja duplom! :D



















Suroviny
olej
1 cibuľa
2 strúčiky cesnaku
1 cm čerstvej chilli papričky
1 ČL celej rasce
1 PL mletej červenej papriky
1/2 zeleninovej červenej papriky
1 mrkva
1 petržlen
kúsok zeleru
1 - 2 hrste mladej fazule (alebo starej, vopred namočenej)
3 - 4 zemiaky
kúsok uvarenej cvikle
1 bio bujón
soľ
2 bobkové listy
majoránka
vnate: petržlenová, zelerová, bazalka
1 PL bezlepkovej múky na zahustenie




Postup
Na olej nasypeme rascu, keď začne praskať pridáme nadrobno pokrájanú cibuľku a opražíme dosklovita. Pridáme nasekaný cesnak, chilli, rýchlo pomiešame, ďalej mletú papriku, pozor, aby neprihorela, bobkový list a podlejeme trochou vody. V prípade, že používame starú suchú fazuľu je potrebné ju vopred, aspoň na 12 hod. namočiť a uvariť buď samostatne v tlakovom hrnci, alebo ju pridáme do hrnca na tento cibuľovo - koreninový základ a uvaríme domäkka. Následne nadrobno nakrájanú koreňovú zeleninu a papriku vložíme do hrnca, zalejeme vodou na úroveň zeleniny a varíme spolu s bujónom a soľou. Keď zmäkne pridáme (mladú fazuľu), zemiaky a 1/2 posekaných vňatí, druhú až na záver. Varíme domäkka. Nakoniec vložíme už uvarenú a pokrájanú cvikľu a druhú 1/2 vňatí, majoránku, zahustíme múkou, necháme prevrieť a môžeme podávať.



Komentáre

  1. Zaujimavy receptik cviklu mam doma,urcite vyskusam.

    OdpovedaťOdstrániť
  2. Ďakujem Helus! Prešla som si recept znova očami a zistila, že som v postupe opomenula varenie fazule. Tak som upravila postup. Želám pekné varenie a keď bude hotová, daj vedieť, či chutila :)

    OdpovedaťOdstrániť
  3. Vier@ polievocka super bola,dneska idem varit znova,len dneska vyskusam bez cvikly.Rada skusam nove receptiky,som taka maniacka,opisujem ukladam a potom skusam.Som bezlepkarka,tak receptov a rad nikdy nie je dost.Prajem peknu nedelu.

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Helus, ďakujem veľmi pekne za pochvalu. Som na tom obdobne a z toho dôvodu som si aspoň tie naj začala takto zapisovať. A veru, oplatilo sa. Prajem príjemné a úspešné varenie :)

      Odstrániť

Zverejnenie komentára

Obľúbené príspevky