INTERVIEW SAMA SO SEBOU

TAK! Dala som si rande s perom a papierom a pokračujem. Rozmýšľam, čo by som po 3,5 roku od pôrodu tohto blogu chcela povedať. Kam som sa posunula... Možno mám menší problém otvoriť svoju dušu, ako v čase jeho vzniku... Preto píšem toto malé interview sama so sebou prvýkrát po 38 rokoch svojho života. Je pokračovaním prvého môjho príspevku „O mne“ z júla 2014.




1.    KTO SOM?

..živá bytosť, cicavec, človek, osoba ženského pohlavia... jedna z mnohých... neviditeľná bodka na našej planéte... Som žena, manželka, matka 2 dietok (od r. 2018 už troch). A stále platí, že mám rada priamych ľudí.

2.    ČO CHCEM ROBIŤ?

... to, čo ma baví. A chcem to robiť poriadne. Horlivo, zodpovedne, svedomito. Proste dokonalo v mojich očiach. Žiadne že rozbehnem kopec vecí a nedokončím poriadne žiadnu. Žiadne povrchnosti a hlavná vec, že som pod tým podpísaná. NIE! Takto to nechcem.

3.    ČO MA BAVÍ A K ČOMU INKLINUJEM?

... sledovať svet, vo všetkých jeho prejavoch. Sledovať ľudí. Porovnávať. Vidieť nielen ich obal, ale hlavne obsah. Vidieť vnútornú krásu. Za ten čas som stretla veľa krásnych ľudí s krásnou dušičkou.
... maľovať. Zhmotňovať vnútornú krásu umeleckými prostriedkami.
... metafory. Akékoľvek (slušné!).
... umenie, pri ktorom musí človek rozmýšľať. Keď autor diela myšlienku zašifruje do svojho diela a ono nás núti pohnúť rozumom.
... zmysluplné rozhovory.
... environment.
...relaxovať v kuchyni. Pripravovať jedlá vychádzajúc z poznatkov a rôznych teórií o sezónnosti a zložení surovín, krvných skupín, ajurvédy, atď. v kombinácii s intuitívnosťou, t.z. intuitívne varenie = umenie na tanieri. Aby to malo hlavu a pätu. Žiadne hala-bala kombinácie, ale starostlivo zostavený jedálniček, ktorý lieči. Jedlo, po ktorom je človek svieži a plný sily. Opak toho, čo nám ponúkajú na každom rohu a človek ešte 3 hodiny rozdýchava svoj obed a láme ho na poobedňajšiu siestu.
... ísť v tomto systéme svojou cestou (je to veľmi ťažké, poviem Vám!).

4.    ČO MÁM RADA?

...Boha vo všetkých jeho podobách... prírodu, východ a západ slnka. Ročné obdobia. Kolobeh života. Rastliny... sú našou obživou, liečia nás, spríjemňujú život... Krajinu, v ktorej žijem.
... Matku Zem, na ktorej sme my pozemšťania životne závislí, len si to neuvedomujeme, preto jej na plecia nakladáme neskutočnú ťarchu.
... Vesmír. Tú jeho neprebádanú nekonečnosť a dokonalosť.


A samozrejme, aby som len nefilozofovala, nadovšetko milujem svoju rodinu. Svoje deti, do ktorých som vkladala a vkladám to najlepšie zo seba a verím, že sa to zúročuje.


5.    ČO BY SOM CHCELA ODKÁZAŤ?

Málokto vidí koľko je za tým všetkým práce (lebo tá naozaj nie je vidieť). Ja ju robím a zdieľam. Ale stále vidím, áno vidím veľké medzery a nedostatky. Je to v poriadku, je to OK. Hlavná vec, že som si ich vedomá, takže môžem na nich popracovať a postupne ich riešiť, odstraňovať a zdokonaľovať svoj CulinaMea fejs.

Verím a chcem tomu veriť, že to pôjde, že to niekomu pomôže. Návod je zadarmo. Po tých pár rôčkoch sa postupne preorientovávam na čisto prírodnú rastlinnú vegan stravu (aj keď občas zhreším a potom mám voči svojmu telu výčitky svedomia  🤔) 

Zo začiatku boli veľké pochybnosti... nedôvera v seba samu. Postupom času nedôvera pominula a dostavil sa nedostatok času. Obe strašné brzdy...


6.    AKO SA VYVAROVAŤ A BRÁNIŤ BRZDÁM V ŽIVOTE?

Viera v seba. Viera vo Vieru (dlho mi trvalo, kým som sa s týmto menom stotožnila a prijala ho za svoje...). Viera v to, že keď človeka niečo baví, pôjde to. Viera, že keď tým oslovím čo i len jedného človeka, má to zmysel. MÁ!!! Dnes to dokonca VIEM!

Ďakujem Vám všetkým, ktorí ste mi oporou. Ďakujem Vám všetkým, ktorí ste o moje rady stáli a stále stojíte. Ďakujem Ti Martin, maminka, Trezalka, Christophe, Idka, Majka, Saška, Helenka, Alenka, Aďka, Janka, Táňa, susedka odvedľa, kolegyňa z práce, kamoška zo sídliska, sestrina spolužiačka. Ďakujem Tebe, čo práve čítaš tento blog,... ďakujem Vám všetkým, ktorí ste sa sem nezmestili a ste pri mne. Ďakujem všetkým, ktorým som stála za jeden lajk, jedno slovo, jednu vetu... Aj tým, čo chcú, aby som im varila a kŕmila ich 🤗 a sú ochotní akceptovať, že momentálne na to nemám podmienky a kapacitu 😜
Ďakujem Vám priatelia za všetky povzbudivé slová a pochvaly! Veľmi veľa pre mňa znamenajú a posúvajú ma ďalej (napriek mojim krízam a obdobiam stagnácie). Už nie som na začiatku štartovacej čiary, už som si prešla nejaký ten svoj kilometer 😉. A teším sa na pokračovanie mojej cesty. Len toľko som nadnes chcela.

S láskou Vierka




















Komentáre

Obľúbené príspevky