Vege fašírky s paradajkovou kapustou

Keďže vždy varím na poslednú chvíľu že čo dom dal, výsledok sa často mení v priebehu hodiny... Milujem intuitívne varenie, ktoré je urcitou formou foodartu, nielen na tanieri, ale už v procese jeho tvorby. A tak vnikli aj tieto úžasné fašírky, ktorých základom sú 3 suroviny: slnečnica, sušené paradajky v oleji a cícer. Tak poďme rýchlo zapísať, kým zabudnem, čo som vlastne zbúchala dokopy... 


Množstvá surovín sú približné, myslím, že keď sa niektorej suroviny pridá o niečo viac/ menej, výsledok bude rovnaký...

Čo potrebujeme? 
Takže pol Š slnečnice namočiť na 12 hod. (ja som potom precedila a v sitku mala asi den navyše, preplachovala priebežne čím mi slnečnica naklicila), 3 dcl cíceru, to isté, namočiť na 12 hod. Potom tieto suroviny rozmixovat/ pomliet, pridat mixnute sušené paradajky s trochou oleja, 5 pretlačených strúčikov cesnaku a soľ. Mixnúť šálku ovsenych vlociek a polovicu z toho prisypeme do tejto hmoty. Ďalej 2 vajíčka, 1 čl mletej červenej papriky, trošku chilli, mleté čierne korenie, 1 čl mletého koriandra, 1 čl mletej rasce, velmi najemno nasekanu cibuľu. Vsetko poriadne premiešame. Formujeme fašírky, také šikovné, akurát do dlane a obalujeme vo zvysnych drvených ovsenych vlockach. Zvyčajne fašírky poukladam na plech vystlaný papierom na pečenie a portretý olejom, a ešte ich zvrchu streknem olejom z rozprasovaca a pečiem. V tomto teple som ich smažila na panvici. Výsledok cca 20 ks. 

Rajcinova kapusta
Na oleji osmažíme cibulu s 1 čl celej rasce, pridame asi pol hlavy nakrajanej kapusty, orestujeme, môžeme pridať mletú červenú papriku - ja som vynechala, 2 celé klinčeky, okoreníme mletým čiernym korením, podlejeme vodou, pridame malý rajcinovy pretlak a 1 pl cukru, a dusime do al dente. Potom v pripade potreby jemne zahustíme múkou rozmiešanou v troche vody. Hotovo. Kapusta je výborná, ak do nej pokrajame aj polovicu čerstvého fenikla.

Komentáre

Obľúbené príspevky